söndag 1 juli 2012

Att resa bort

När matte reser bort reser jag också bort. Eller är det tvärtom? Hur som helst reser jag inte så långt, bara till mattes mamma. Det tar bara en liten stund med bilen. Att åka bil är inte så farligt, det finns värre saker och jag håller mig lugn. Hos mattes mamma måste jag dela rum, mat, toa och säng med en annan katt. Det går bra förutom att han äter all min mat så jag måste bli serverad när han inte ser. Där finns en rolig balkong att vara på hela tiden med ett nät att klättra upp på, det har vi inte hemma. Den andra katten vågar inte komma ut. När man är bortrest och det inte är ens egna grejer behöver man inte vara så ordentlig utan kan vara lite slarvig på toan så lite kommer utanför. Jag brukar bli borstad så jag är mjuk när jag åker hem. Det har hänt att jag hängt i gardinen och rivit ner alla kläder i garderoben. Ibland rymmer jag utanför dörren och när man väl hinner ikapp mig brukar jag bli helt vild när man lyfter upp mig. När matte kommer blir jag jätteglad och går alltid och lägger mig i min transportlåda, som står i hallen, och väntar på att vi ska åka hem. När jag kommer hem ser jag till att ordentligt ta igen förlorad tid med matte.

2 kommentarer:

  1. Åh, vi tror att din matte blir lika glad hon, över att se dig igen. Hade hon haft en transportur, så hade hon genast gått och lagt sig i den, tror vi! Vilken taskmört till mattesmammaskatt!! Äta upp din mat! Högst ohyfsat!! Han borde ju bjuda dig på extra gottiga saker. Du, som är gäst och allt!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Visst blir man glad när ens förrymda 2-benta kommer hem :)
    Åh jag tror minsann dom blir lika glada över att se oss !

    SvaraRadera