söndag 29 juli 2012

Blogg-träff hemma hos mig

Idag har det varit blogg-träff hemma hos mig. Eftersom jag var den enda katten så hamnade jag i centrum direkt. Det var Enzos och Linnsens mattar som var här. Jag fick en grön växt att tugga på, ett örngott I <3 you från Enzo, rosa strumpbyxor och en leksak med rosa fjädrar. Matte fick också några paket men jag brydde mig inte om dom. Vi hade jätteroligt en lång stund och jag var en jätteduktig värdinna. Jag överöser alltid mina besökare med kärlek, både människor och andra katter.

Men sen hände något, jag råkade riva Linnsens matte så hon blödde. Det var väl inte så farligt? Det var inte m e n i n g e n, jag ville bara gosa lite extra hårt. Då fick Enzos och Linnsens matte för sig att dom kunde hålla fast mig så kunde matte klippa min klor. Det var avskyvärt! Jag ville rivas och bitas på riktigt. Men dom höll så hårt! Jag kom ingenstans. Sen tyckte matte jag skulle göra konster i mitt klösträd. Det gick ju inte! Mina klor var ju avklippta, hur ska jag då få grepp i mitt klösträd? Pinsamt också, dom filmade mig när jag hoppade upp i mitt träd och gled ner.

Enzo hade lovat att jag skulle få låna hans Padda och jaga möss! Jag såg inte röken av någon padda. När dom gick, matte med alltså, så sprang jag ut i trappan som jag brukar men denna gång var jag sur, jag blev sur på matte för att hon skulle bära in mig igen, jag tänkte misann inte avsluta den här blogg-träffen innan jag fått se Paddan. Men matte åkte, dom andra också, och Paddan fick jag aldrig låna.

1 kommentar:

  1. Jag jamar bara fy katten för matte som inte kunde UPPFÖRA sig, ska man behöva skämmas så fort hon går ut?!?

    Börja klippa klorna på värdinnan och hålla fast henne, man kan ju inte bli annat än chockad. Och inte fick du låna paddan heller som kattpensation, vilka gäster...

    Jag tycker att du är väldigt storsint som ändå kan jama att de var trevliga i början när de sedan behandlade dig så illa.

    Det här ska jag definitivt jama allvar med matte om!

    Tröstande nosbuffar från storasyster Linnsen

    SvaraRadera