tisdag 7 augusti 2012

Svaren till Marys sommartävling!

1. Hur gammal var jag når jag flyttade till matte?

1. 12 veckor
X.   5 månader
2.   7 månader

Jag var 7 månader!



2. Mary är ett kungligt namn, speciellt i England. Men vad heter min mamma och min ena syster?

1. Madeleine och Victoria
X. Elisabeth och Victoria
2. Diana och Victoria

Dom heter Elisabeth och Victoria!


3. När jag hade bott hos matte ett tag vågade jag plötsligt en dag inte gå på toaletten. Varför?

1. Matte hade köpt en ny kattlåda till mig.
X. Matte hade köpt en badrumsmatta.
2. Kattsanden luktade inte som den brukar.

Matte hade köpt en badrumsmatta! Den var så läskig så jag vågade inte gå in i badrummet när jag skulle på toa! Matte hittade mig utanför. Jag fick bekanta mig sakta och försiktigt med mattan. Nuförtiden är vi bästisar och älskar att rulla runt på golvet och busa tillsammans.



4. ”Den andra katten” tar ibland mina bollar och andra leksaker. Var bor den andra katten?

1. Under mattes säng
X. Under soffan
2. Bakom duschkabinen

Den finns bakom duschkabinen, jag ser den genom glasrutan! Så fort en boll rullar under duschkabinen försvinner den!



5. Jag är en tuff och säker katt. Men vad hände när jag vaccinerade mig i början av sommaren?

1. Jag bet veterinären i handen.
X. Jag rullade ihop mig till en boll som var svår att räta ut.
2. Jag rymde när veterinären öppnade dörren för att komma in i rummet.

Jag rullade ihop mig till en boll och veterinären fick kämpa för att ge mig spruta och lyssna på hjärtat. Matte kände inte igen lilla tuffa säkra Mary.



6. Jag älskar att titta på fåglar och sitter gärna länge i ett fönster och väntar på att dom ska komma. Vilken är min favoritfågel?
1. Duva     
X. Björktrast
2. Pilfink

Jag tycker om alla tre men duva är min favorit för dom kan jag se på riktigt nära håll i köket.


7. Jag äter mest torrfoder men ibland får jag blötmat från ICA. Vilken är min favorit?

1. Gourmet Gold lax
X. Gourmet Gold oxkött
2. Gourmet Gold kyckling

Gourmet oxkött!

8. Jag är en helig birma. Färgen i mitt ansikte kallas mask. Vad är det för färg på min mask?

1. Creme     
X. Röd
2. Orange

Jag är en rödmaskad helig birma!


9. Jag är en gosig och kelsjuk katt. Jag älskar att bli klappad och pussad av matte. Jag har ett favoritställe att bli kliad och klappad på och det visar jag gärna för matte med mitt kroppsspråk. Var på kroppen är mitt favorit gos-ställe?

1. på magen
X. under hakan
2. längst bak på ryggen där svansen börjar

Längst bak på ryggen där svansen börjar! När jag vill gosa vänder jag rumpan mot matte och böjer mig ner på frambenen så rumpan står rakt upp. När matte gosar och kliar mig där svansen börjar ligger jag framåtböjd och trippar med bakbenen som en balettdansös och spinner högt.

10. Jag har många smeknamn. Vilket är mattes favorit smeknamn på mig?

1. Snuttan
X. Pyttan  
2. Busan

Matte tycker om alla tre men favoriten är Snuttan. Är det inte bara Snuttan så är det Snutte-Märi, Snutte-dockan, Snutte-flickan, Snutte-gumman...




Utslagsfråga:


Hur gammal var min pappa när jag föddes?
Svara i år och antal månader.

Min pappa var 0 år, 11 månader när jag föddes!





























3 kommentarer:

  1. Oj det var inte lätt att svara rätt på! Tror jag inte fick nåt rätt alls där Mary! //Leo genom matte Sandra

    SvaraRadera
  2. Oj, Mary, det är tydligt att din syster inte vet tillräckligt om dig! Vi måste umgås mer! :D

    Nosbuffar

    SvaraRadera